FAQ
Välkommen! Vi är så glada att du har bestämt dig för att bli en del av Feminvest.
Reglerna nedan är avsedda för att säkerställa att Feminvest förblir en välkomnande och säker plats. Beteende som strider mot våra riktlinjer accepteras inte.
Genom att bli medlem, håller du med om att följa alla våra riktlinjer som ingår i våra användarvillkor. Om du inte följer dessa riktlinjer förbehåller vi oss rätten att ta säga upp ditt medlemskap med omedelbar verkan.
Är man stor och stark måste man vara snäll
Var vänlig mot alla du möter, även om du inte håller med deras åsikter. Använd inte språk eller bilder som andra medlemmar kan betraktas som hot, mobbning och trakasserier, hat, rasistiskt eller etniskt stötande mot övriga medlemmar. (Helst hela din omgivning). Inget av det ovanstående samt användande av fult språk och personliga attacker tolereras inte.
Politiska åsikter är toppen, men …
Feminvest tar ingen aktiv ställning i politiken, och vi främjar inte något parti mer än något annat. Vi har flera gånger haft gäster ur ledande positioner i politiken, vi är dock alltid noga med att när vi bjuder in talare, podcastgäster, etc så är partiledare/talespersoner från andra partier också välkomna att medverka. Dock innebär inte det att alla gäster alltid har möjlighet att delta. Undantag: Feminvest tar dock avstånd från Sverigedemokraterna.
Våra kontaktuppgifter
Det företag som är ansvarigt för att behandla dina personuppgifter är:
The Future Is Female AB
Organsisationsnummer: 559226-1233
Adress:
c/o huvudagent
Kungsgatan 28 vån 3
111 35 Stockholm
Om du har några frågor angående vår behandling av dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på info@feminvest.se
Revision
Vi förbehåller oss rätten att revidera och modifiera dessa riktlinjer för integritetspolicy för behandling av personuppgifter. Vid betydande förändringar kommer vi att kontakta dig via e-post eller via ett synligt meddelande på vår hemsida. Denna integritetspolicy reviderades senast den 30 augusti 2022.
Vad händer om ett event blir inställt?
Ibland kör det ihop sig, någon blir sjuk, tåget blir försenat – V i har alla vart där.
Blir ett event inställt kommer Feminvest givetvis kompensera genom att arrangera ett nytt, då det i ditt medlemskap ingår 2 digitala event, samt möjligheten till att medverka på ett fysiskt event i månaden.
Vidare har du tillgång till utbildningsmaterial i form av videos, utbildande artiklar, krönikor, bloggar, och nedladdningsbar information.
Jag vill säga upp mitt medlemskap, hur gör jag då?
Det snabbaste sättet att avsluta ditt medlemskap hos Feminvest är att logga in på dina sidor och avsluta medlemskapet. Alternativt, maila in till info@feminvest.se.
Skriv: Avsluta medlemskap i rubriken, följt av Namn, mailadress och vilken typ av prenumeration du har så ordnar vi med din uppsägning.
För att vi ska kunna bli ännu bättre är vore vi evigt tacksamma om du även vill dela med dig av varför du vill sluta som medlem i ditt mail!
Tack!
Har jag någon bindningstid?
Finns det någon uppsägningstid?
Säger du exempelvis upp medlemskapet i januari (oavsett datum), löper medlemskapet ut sista februari, och den sista dragningen görs alltså i februari månad.
Har jag någon ångerrätt?
Du som konsument har som grundregel rätt till 14 dagars ångerrätt. För att ångra ditt köp, gå in på Mina sidor och följ instruktionerna, eller hör av dig till oss på info@feminvest.se
Jag vill att ni raderar mina uppgifter, hur går jag tillväga?
Radera mina uppgifter
För medlemmar: Vi kan endast radera dina uppgifter om du fortfarande har ett aktivt medlemskap hos oss. Genom att kontakta oss på info@feminvest.se, och skriva Radera mina uppgifter i rubriken, följt av Namn, Efternam, mailadress och personnummer. Kommer vi att genomföra raderingen inom 30 dagar från att vi mottagit ditt ärende.
Kom ihåg, när det gäller godkännandet du har gett för utskick av nyhetsbrev samt annan typ av information från oss, är det ett annat typ av ärende. Vill du sluta ta emot nyhetsbrev, kan du själv avregistrera dig i nästa nyhetsbrev du får skickat till dig.
Om du har anmält dig till vårt nyhetsbrev behandlar vi endast uppgifter om ditt namn och din e-postadress. Om du inte är medlem behandlar vi dina uppgifter baserat på ditt samtycke (GDPR).
Du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke genom att avregistrera dig via länken som visas i nyhetsbreven, alteranativt kontakta oss på info@feminvest.se.
Utestående betalningar
Om du har mottagit en betalningspåminnelse, kan det betyda att vi inte mottagit betalning på förfallodatum.
Din beloppsgräns är för låg: Gå in i din internetbank och justera beloppet. För hjälp, ta kontakt med din bank.
Ingen täckning på kontot: Vi gör 2 dragningsförsök via autogiro. Har du inte täckning på kontot den 28e i månaden, kan du föra över pengar så gör vi ett nytt dragningsförsök nästa bankdag.
Debitering via betalkort: Kortet är bytt eller dess giltighetstid har löpt ut. Det är möjligt att ändra betalkort via Mina Sidor.
Inkassokrav: Om du fått en påminnelsefaktura, innebär det att vi inte mottagit din betalning på förfallodatum. Påminnelsefakturan påminner dig om att betalning behöver ske innan nytt förfallodatum, för att du inte ska riskera att få ett inkassokrav med högre avgifter.