Ett digitalt modehus signerat Lars Wallin

-nu ska World of Lars Wallin växa

En av Sveriges främsta modeskapare, vars sofistikerade couture design burits på röda mattor, teaterscener och galor utmanar klädbranschen, nämligen Lars Wallin. Fram till idag har endast ett fåtal haft möjlighet att bära hans plagg, nu lanserar han därför ett digitalt modehus för att tillgängliggöra att fler får bära de eftertraktade plaggen. Detta görs tillsammans med Joakim Naumberg, grundaren bakom den omtalade Stayhard-framgångssagan.

Efter många år som couture-designer väljer Lars Wallin nu att bredda den mer exklusive linjen med en ready-to-wear kollektion, även couture delen kommer leva kvar men har nyligen kompletterats med Lars Wallin V, den nya kollektionen och startskottet på vägen till att bygga ett internationellt och digitalt modehus. Duon har sedan 2018 arbetat tillsammans med det nya konceptet under parollen World of Lars Wallin. Genom en crowdfundingkampanj önskar designern som ofta placerats i ett mer exklusivt sammanhang möjliggöra för fler att få bli en del av Lars Wallins värld.

Joakim Naumberg och Lars Wallin, duon bakom World of Lars Wallin.

– Efter nästan 30 år i branschen har jag byggt upp ett starkt varumärke inom couture och etablerat mig väl i Sverige. Jag har sedan länge känt att jag vill att fler ska kunna bära min design. För att kunna realisera detta har jag arbetat tätt med styrelseordförande Joakim Naumburg som har en lång karriär inom e-handel och bolagsbyggande bakom sig, säger Lars Wallin. 

Ett större sammanhang för varumärket Lars Wallin. 

Ambitionen är att till att börja med genom tre separata kollektioner utveckla ett starkt digitalt varumärke som ska växa internationellt: Lars Wallin V, Lars Wallin Collection och Lars Wallin Jewelry. En spännande möjlighet för investerare som är intresserade av att följa bolaget på den internationella expansionen och på sikt ge möjlighet till en god avkastning.

– Det är otroligt spännande att få vara med och förvalta och utveckla detta starka varumärke med dess enorma potential, säger Joakim Naumburg. Lars har ett otroligt öga för design som han inte kompromissar med. Tillsammans med vår engagerade styrelse och drivna organisation skapar vi goda förutsättningar för att skapa World of Lars Wallin, fortsätter Naumburg 

Bolagets nya strategiska satsning ligger helt i linje med de mest framgångsrika retailbolagen och digitala varumärkena de senaste åren. Nu erbjuder World of Lars Wallin genom sin crowdfundingkampanj ambassadörer för varumärket och investerare möjligheten att få vara med på bolagets expansiva ambition. Du kan läsa mer om bolagets aktuella kapitalanskaffning här.

Upptäck World of Lars Wallin

Mer om Lars Wallin:
Lars Wallin är Sveriges mest framstående couture-designer, under åren har han gjort klänningar till Sveriges prinsessor, skådespelerskor och musiker. I Wallins varumärkesportfölj finns varumärkena Lars Wallin Couture, Lars Wallin Collection, Lars Wallin V och Lars Wallin Jewelry. Under sina nästan 30 år som verksam under egen etikett har han utöver couture gjort herrkollektioner och scenkläder till både melodifestivalen och Operan.

Mer om Lars Wallin AB:
Lars Wallin AB är ett privatägt bolag med Joakim Naumburg som majoritetsägare efterföljd av Lars Wallin samt ett antal mindre delägare. Bolaget äger samtliga fyra varumärken: Lars Wallin Couture, Lars Wallin Collection, Lars Wallin V och Lars Wallin Jewelry.


Mer om Lars Wallin Couture:
Couture är skapelser av högsta kvalitet, helt unika och specialsydda plagg på beställning, det mest exklusiva hantverket inom modeindustrin. Detta är grunden och själen för Lars Wallin som i snart trettio år har skapat couture till kungligheter, musiker, skådespelerskor och en mängd andra framstående kunder. Varje plagg som skapas görs helt för hand av Lars och hans sömmerskor i ateljén på Östermalm. Tillsammans med kunden tar
han fram en kreation helt enligt vad som passar kundens personlighet, kropp och visuella uttryck.

Mer om Lars Wallin Collection:
Lars Wallin Collection innehåller klänningar i premiumsegmentet inspirerade av couture. Varumärket är speciellt framtaget för de som inspirerats av Lars Wallins couture och i och med Collection får möjligheten att bära en galaklänning signerad Wallin.

Mer om Lars Wallin V:
Lars Wallin V är ett nytt varumärke för Lars Wallin, det är hans första ready-to-wear kollektion som inte har fokus på gala och långklänningar. Arvet från glamour och fest finns som ryggrad i det nya varumärket V. Kollektionen består av klänningar, blusar, jackor, kjolar, byxor och accessoarer. V riktar sig till en medveten målgrupp som väljer sin garderob med omsorg och tror på tidlös design framför att följa trender.

Mer om Lars Wallin Jewelry:
Lars Wallin Jewelry är en smyckeskollektion innefattande silver och guldpläterade örhängen, halsband, ringar och armband.Smyckena har i enlighet med Lars övriga design hög designgrad och ett unikt uttryck – de matchas enkelt med plagg från Lars kollektioner.

Delar av innehållet på Feminvests hemsida skall tolkas som marknadsföring och är i viss mån finansierad av bolag. Detta inlägg avser ett sådant samarbete.


Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *